De Kovrakoppeling in de praktijk!

Hoe een kleine woningcorporatie met lef succesvol digitaal innoveert.

Als woningcorporatie staat een plezierig wooncomfort voor de huurders centraal. Tijdig en goed onderhoud hoort daar onlosmakelijk bij. Dat zorgt voor blije huurders!

Het proces van onderhoudsopdrachten schrijven, laten uitvoeren, controleren en adequaat problemen oplossen kost echter veel tijd en energie. Denkt u ook vaak dat dit slimmer en efficiënter moet kunnen?

Wonen Wittem is, als eerste woningcorporatie in Limburg die uitdaging aangegaan en met succes! Wonen Wittem, omringt door de heuvels van Zuid-Limburg, verhuurt ca 460 woningen en draagt de kernwaarden van haar organisatie met verve uit. Klant en resultaatgericht zijn 2 belangrijke pijlers. In hun uitspraak ‘zeggen wat je doet en doen wat je zegt’ vonden zij ketenpartner:
Houben Vastgoedservice BV uit Maastricht.

De SALES-koppeling (of KOVRA) in de praktijk

Beide partners, zowel Wonen Wittem als Houben Vastgoedservice, hebben geïnvesteerd in software, om zo hun beide digitale systemen aan elkaar te kunnen koppelen.
Deze integratie zorgt voor een vlekkeloos proces van de onderhoudsopdrachten.

De huurders van Wonen Wittem bellen zoals zij gewend zij het vertrouwde telefoonnummer van hun woningcorporatie of sturen een mailtje. Het telefoontje of mailbericht komt direct binnen bij de servicedesk van Houben Vastgoedservice in Maastricht. De huurder krijgt rechtstreeks een deskundige medewerker aan de lijn die hem helpt.

De bouwkundige medewerker van Houben voert alle gegevens in het daarvoor ontwikkelde digitale portaal én gelijktijdig worden deze gegevens automatisch ook in het NCCW-systeem van Wonen Wittem en het Kraan Bouwcomputing-systeem van Houben Vastgoedservice opgenomen. Houben Vastgoedservice plant meteen de afspraak met de huurder en handelt vervolgens de onderhoudsopdrachten snel en adequaat af. Wonen Wittem kan 24/7 de voortgang volgen en is altijd op de hoogte van de actuele status van alle onderhoudsverzoeken.

Een investering met grootse resultaten

Voor Wonen Wittem is dit een mooie stap vooruit in haar dienstverlening. De woningcorporatie behoudt aldus 24/7 het overzicht en is in staat het onderhoudsproces continu te monitoren. Voor de huurders betekent het ook winst door de rechtstreekse lijn met de aannemer. Hiermee heeft deze kleine, maar innovatieve woningcorporatie een forse efficiencyslag gemaakt die ook een positieve bijdrage levert aan de huurderstevredenheid.

Gezien de grote voordelen die de innovatie oplevert, zouden meer woningcorporaties deze digitale ontwikkelingen en mogelijkheden moeten omarmen.

Meer informatie;

Wonen Wittem, Dhr. Axel Zinken, mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  www.wonenwittem.nl

Houben Vastgoedservice BV, Mevr. Bianca Sanders-Houben, mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. www.houbenvastgoedservice.nl

 

 Gerard Houben – Ed Peeters – Bianca Sanders-Houben – Axel Zinken